Nauka nie szkodzi
Projekt realizowany w ramach PO Kapitał Ludzki. Instytucja pośrednicząca Urząd Marszałkowski w Łodzi.
Priorytet : IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach
9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług
edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty
(3) Działanie :
(4) Poddziałanie : 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do
edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych
(5) Nazwa projektu : Nauka nie szkodzi
(6) Nr umowy / decyzji : POKL.09.01.02-10-244/09-02
(7) Okres realizacji projektu od 2009-09-01 do 2011-06-30
Celem ogólnym projektu było wyrównywanie dysproporcji edukacyjnych 30 dzieci z rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym.
Cele szczegółowe:
- rozwijanie talentów i zainteresowań dzieci
- dostarczenie alternatywnych sposobów spędzania wolnego czasu (profilaktyka alternatyw),
- rozwijanie wyobraźni, ekspresji i aktywności twórczej dzieci,
- nabywanie nowych umiejętności (obsługa komputera, rozumienia zjawisk fizycznych i chemicznych)
- promowanie zdrowego stylu życia bez używek,
- rozwijanie uczuć estetycznych, wypracowywanie zamiłowania do sztuki,
- budowanie poczucia własnej wartości, - pokazywanie ciekawego i innego świata niż centrum handlowe,
- uczenie umiejętności współpracy, bycia w grupie, poprawa komunikacji, poprawa funkcjonowania w społeczeństwie,w szkole - edukacja przez zabawę.
- motywowanie do do kontynuowania nauki po szkole podstawowej i po gimnazjum
- zapobieganie przedwczesnemu wypadaniu dzieci i mlodzieży z systemu edukacji
W ramach projektu zrealizowano 6 bloków zadaniowych:
Zadanie 1. Zajęcia "Polubić lekcje" Cel: wzrost motywacji do nauki, umiejętność organizacji czasu i wiedzy.
Zadanie 2. Zajęcia pozalekcyjne. Cel: zorganizowanie czasu wolnego podopiecznym "Anieliska" tak, by mogły rozwijać swoje talenty i uczyły się poprzez zabawę.
Zadanie 3. "Poznajemy swój kraj - w wakacje też się można uczyć" Cel: jest umożliwienie dzieciom wypoczynku poza miastem oraz stworzenie możliwości do poznawania nowych zakątków i przygotowanie do pracy w kolejnym roku szkolnym
Zadanie 4. Pomoc indywidualna dla uczestników projektu. Cel: wsparcie psychologiczne oraz indywidualna terapia pedagogiczna.
Zadanie 5. Zarządzanie projektem.
Zadanie 6. Promocja projektu.